.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سریع ترین ابررایانه جهان ساخته شد

یک ابر رایانه ژاپنی که محاسبات را بیش از سه برابر سریع‌تر از رقیب چینی خود انجام می‌دهد لقب پرسرعت ترین رایانه جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، به گفته سازندگان این رایانه در شرکت فوجیتسو و موسسه دولتی تحقیقات فیزیکی و شیمیایی ریکن(RIKEN) این ابر رایانه 8.162 کادریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام داده است.

این ابر رایانه موسوم به K کامپیوتر با انجام این محاسبات از رقیب چینی خود به نام Tianhe-1A در مرکز ابر رایانه ملی در تیانجین پیشی گرفته است. رایانه چینی در ماه نوامبر با سرعتی معادل 2.566 پتافلوپ (معادل هزار تریلیون عملیات در ثانیه) پرسرعت ترین رایانه جهان لقب گرفت.

شرکت‌های فوجیتسو و ریکن اعلام کردند، K کامپیوتر با این عملکرد در صدر فهرست 500 ابررایانه جهان که روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی ابررایانه‌ها در هامبورگ منتشر شد قرار گرفت.

از سال 2004 تاکنون این اولین بار است که یک ابر رایانه ژاپنی لقب پرسرعت ترین رایانه جهان را به خود اختصاص می‌دهد که نماد تکنولوژی پیشرفته یک کشور است. در سالهای 2002 تا 2004 یک ابر رایانه ساخت شرکت NEC ژاپن سریع ترین رایانه جهان بود.

سازندگان این ابر رایانه می‌گویند که قدرت پردازش آن برای محاسبات پیچیده مربوط به تحقیقات جوی، هواشناسی، جلوگیری از بلایای طبیعی و پزشکی کافی است.

فوجیتسو و ریکن اعلام کردند: این رایانه که قطعات آن از سال 2010 در حال جمع آوری بوده دارای 68 هزار 544 پردازنده(CPU) است و تا ژوئن 2012 تکمیل خواهد شد.

این ابررایانه پس از تکمیل بیش از 80 هزار پردازنده خواهد داشت و با سرعتی معادل 10 پتافلوپ قادر به پردازش خواهد بود.

اما با توجه به بررسی ساخت یک ابررایانه با سرعت 1000 پتافلوپ در آمریکا و ادامه سرمایه گذاری چینی ها در توسعه ابر رایانه‌ها، K کامپیوتر راه دشواری برای بقا در این رقابت شدید خواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.